Wydawnictwa online

"Przepis na lepszy świat, czyli edukujemy rówieśników o żywności. Materiały edukacyjne dla młodzieży w wieku 14-16 lat" autorstwa Anny Dańkowskiej z Akademii Europejskiej oraz Magdaleny Klarenbach z Fundacji Otwarty Plan to publikacja kierowana do młodych ludzi, którzy chcieliby wcielić się w rolę edukatorów dla swoich rówieśników i eksplorować/poznawać z nimi temat zrównoważonej żywności. Porusza ona tematy zasobów potrzebnych do produkcji żywności, pochodzenia jedzenia, problemu marnotrawstwa żywności i sposobów na ograniczenie go, jak np. kuchnia "zero waste", rolnictwa ekologicznego oraz aktywizacji młodych ludzi do przeprowadzenia kampanii.

Publikacja jest próbą namysłu nad historycznym doświadczeniem zbliżenia polsko-niemieckiego oraz nauką, która dla nas, współczesnych, z niego płynie. Powstała ona w ramach projektu pt. „Dziedzictwo pojednania polsko-niemieckiego a budowanie Europy wartości”, który Fundacja „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego zrealizowała we współpracy i dzięki wsparciu Fundacji Konrada Adenauera w Polsce oraz Ośrodka „Pamięć i Przyszłość”. Do udziału w projekcie zaproszono kilkunastu ekspertów z Polski i Niemiec, a także Czech oraz Francji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, doświadczenia oraz opcje światopoglądowe, którzy od lat nie tylko zawodowo zajmują się problematyką pojednania w relacjach międzynarodowych, ale też żywo angażują się w dialog polsko-niemiecki.

Przypadająca w 2019 roku 30. rocznica Mszy Pojednania, która była wydarzeniem bezprecedensowym w powojennych relacjach polsko-niemieckich, jest ważnym impulsem do rozważań, do jakich wniosków prowadzi nas to historyczne (w podwójnym tego słowa znaczeniu) doświadczenie.

Publikacja przygotowana przez uczestników projektu „Tradycja łączy pokolenia”, realizowanego przez Fundację „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego.

Seniorzy biorący udział w warsztatach dziennikarsko - komputerowych spisali swoje wspomnienia. Z pokładów pamięci wydobywali przeżycia z  czasów swojego dzieciństwa, młodości, dojrzałości. Refleksji poddali także swoje korzenie.

Wydane wspomnienia są głosem pokoleń urodzonych jeszcze w czasach wojny, czasach tuż powojennych i czasach Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej.

Podręcznik ten zawiera wybrane metody, które uczestnicy zweryfikowali i na nowo opracowali. Metody te pokazują, w jaki sposób niemiecko-polska i niemiecko-grecka historia może być analizowana z powiązanym podejściem historycznym i wykorzystywana w nieformalnym kontekście edukacyjnym.

Ponadto metody te mogą być również stosowane w różnych kontekstach (kulturowych, religijnych, narodowych, społecznych itp.).

Publikacja jest dostępna w formie elektronicznej w języku angielskim: PUBLIKACJA

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera i dowiaduj się pierwszy o nadchodzących wydarzeniach!

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.