Wcześniej opublikowaliśmy anglojęzyczną publikację, zawierającą eseje historyczne, które mają przybliżyć temat „zrabowanych” dzieci, oraz polskojęzyczną wersję dwóch esejów stworzonych przez polskie autorki (obie publikacje można znaleźć na naszej stronie: PUBLIKACJA ONLINE || Zbiór esejów historycznych o „zrabowanych” dzieciach. Wersja anglojęzyczna oraz PUBLIKACJA ONLINE || Zbiór polskich esejów historycznych o „zrabowanych” dzieciach).

Teraz oddajemy w Państwa ręce tekę ze scenariuszami lekcyjnymi, przeznaczonymi dla szkół ponadpodstawowych, które mogą być pomocą dla nauczycieli, którzy chcieliby samodzielnie przybliżyć swoim uczniom historię „kradzieży” dzieci przez władze nazistowskie na okupowanych ziemiach polskich oraz powojenne losy ofiar tej polityki.

Scenariusz zostały przygotowane specjalnie z myślą o polskiej szkole, nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby, po odpowiednim dostosowaniu, wykorzystać je w ramach edukacji pozaformalnej.

Zrabowane. Wykorzenione. Scenariusze lekcji.pdf

Niniejsza publikacja powstała w ramach międzynarodowego projektu edukacyjnego Uprooted – (Hi)Stories of Stolen Children during World War II, realizowanego w Polsce, Niemczech, Czechach i Ukrainie, dzięki wsparciu Fundacji Pamięć, Odpowiedzialność i Przyszłość (EVZ) oraz niemieckiego Federalnego Ministerstwa Finansów (BMF).

 

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera i dowiaduj się pierwszy o nadchodzących wydarzeniach!

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.